نوشته شده توسط : سجاد

این آلتکوین‌ها با کاهش سلطه بیت کوین می‌تازند؛ توکن بازی ایلوویوم باز هم رکورد زد

 

روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین ادامه دارد. در چند وقت اخیر علاوه‌بر بیت کوین و اتریوم، ۱۰ آلتکوین دیگر سقف قیمتی جدیدی ثبت کرده‌اند.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، آلتکوین‌ها در بازارهای صعودی پس بریک اوت بیت کوین، به‌دنبال آن حرکت می‌کنند. رمز ارزهای دیگر بازار تمایل دارند پس از ثابت شدن قیمت بیت کوین، افزایش داشته باشند و از آن منفعت کسب کنند. به‌نظر می‌رسد این فرضیه درست است؛ زیرا در زمانی که بیت کوین به بالاتر از ۶۴ هزار دلار و اتر به بالای ۴۵۰۰ دلار رسیدند، آلتکوین‌ها به‌صورت پارابولیک یا سهمی‌وار حرکت کردند. قیمت سولانا نیز امروز با افزایشی چشمگیر به ۲۳۳ دلار صعود کرد.

 

براساس دادهای سایت Messari در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ توکن سقف قیمتی جدید ثبت کرده‌اند. به همین دلیل ارزش کل بازار رمز ارزها یک شبه از ۲.۶۱۹ تریلیون دلار به ۲.۷۳۲ تریلیون دلار افزایش یافت. با استفاده از لینک ارائه شده می‌توانید لیست رمز ارزهایی را مشاهده کنید که سقف قیمتی جدیدی را به ثبت رسانده‌اند.

 

 

 

در این بخش می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به عوامل افزایش قیمت ارزهای ال سی اکس (LCX)، ایلوویوم (ILV) و توکمَک (TOKE) بیاندازیم.تحلیلگر بازار رمز ارزها: فصل آلتکوین ها نزدیک است

 

 

دلیل افزایش قیمت LCX چیست؟

 

ال سی اکس توکن بومی صرافی دارایی‌های رمزنگاری‌شده لیختن اشتاین (Liechtenstein) است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و در حال حاضر دارای حداقل هشت مجوز برای ثبت ارزهای دیجتال از طرف سازمان بازار مالی لیختن اشتاین است. این مجوزها به این پلتفرم اجازه می‌دهد که به‌شکل قانونی خدمات مبادله و عرضه توکن‌های بهادار را انجام دهد.

 

داده‌های کوین گکو نشان می‌هد که LCX از زمان رسیدن به قیمت ۰.۱۲۵ دلار در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر)، قیمت LCX با ۲۵۰٪ افزایش به ۰.۴۴ دلار در دوم نوامبر (۱۱ آبان) رسیده است. حجم معاملات آن نیز در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۲۵۷٪ به ۱۸.۳ میلیون دلار رسید.

 

نمودار قیمت LCXنمودار قیمت LCX

 

 

این افزایش ناگهانی قیمت و حجم معاملات، یک روز پس از فهرست شدن LCX در کوین‌بیس‌ پرو (Coinbase Pro) و صرافی بیترو (Bitrue) واقع در سنگاپور رخ داد.

 


 

ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین


 

چرا قیمت ILV افزایش پیدا کرده است؟

ایلوویوم یک بازی فانتزی جنگی و جهان باز (Open-World) ساخته‌شده بر بستر اتریوم است. هدف این پروژه تبدیل شدن به اولین بازی بلاکچینی با رتبه AAA است که جنبه‌های مالی غیرمتمرکز (Defi) و توکن‌های یکتا (NFT) را در خود جای می‌دهد.بازی ایلوویوم چیست؟ آشنایی با بازی Illuvium و توکن ILV

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهد که توکن کاربردی پلتفرم ایلوویم پس از رسیدن به قیمت ۴۵۲.۹ دلار در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر)، قیمت ILV با افزایش ۱۷۱٪، رکورد جدید ثبت کرد و در دوم نوامبر (۱۱ آبان) به ۱۲۳۱ دلار رسید. حجم معاملات آن نیز در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۱۲۲٪، به ۱۰۵ میلیون دلار رسید.

 

نمودار قیمت ILVنمودار قیمت ILV

دلیل افزایش قیمت ILV انتشار تصاویر اولیه از ویدیوی بازی بیان شده است. برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی، دیدن چنین ویدیوهایی جذابیت‌های خاص خود را دارد.

قیمت توکن TOKE چرا افزایش یافت؟

توکمَک یک پروتکل غیرمتمرکز نقدینگی و بازارسازی است. این پروتکل، نقدینگی پایدار و کارآمدی را در سراسر اکوسیستم دیفای تامین و پشتیبانی می‌کند.

داده‌های کوین گکو نشان می‌دهد از ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) که هر توکن Tokemak در حدود ۳۰ دلار معامله می‌شد، قیمت TOKE با ۱۴۵.۶۵٪ افزایش به ۷۳/۲۷ دلار در دوم نوامبر (۱۱ آبان) رسیده است. حجم معاملات این رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به هشت میلیون دلار بوده است.

 

 نمودار قیمت TOKEنمودار قیمت TOKE

 

 

طبق داده‌های Defi Llama افزایش قیمت TOKE به‌دلیل رسیدن ارزش کل قفل‌شده در پلتفرم Tokemak به بالاترین میزان خود یعنی ۷۶۷.۹ میلیون دلار است. همچنین اخیرا این پلتفرم یک توکن به‌نام «توکن راکتورها» عرضه کرده است. این توکن به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های پروتکل‌های دیگر مانند آلکمیکس (Alchemix) و المپیوس (Olympus) را در این پلتفرم سپرده‌گذاری کرده و به‌عنوان پاداش TOKE دریافت کنند.ارزش کل قفل شده (TVL) چیست؟ معیاری برای ارزیابی پروژه‌های دیفای!

ارزش کلی بازار رمز ارزها در حال حاضر به ۲.۷۴۵ تریلیون دلار رسیده است و نرخ تسلط بیت کوین در حال حاضر ۴۳.۸٪ است.


منتشر شده در سایت خبری خبرپوف

منبع



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

قیمت دوج کوین تحلیل نمودار رمز ارز DOGE Dogecoin

یک استراتژیست برتر و معامله‌گر محبوب رمز ارز می‌گوید انتظار دارد دوج کوین یک رالی عظیم را پیش رو داشته باشد. او همچنین هشدار داده است که معامله‌گران نباید بایننس کوین (BNB) را فراموش کنند. به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، تحلیل‌گر معروف که با نام مستعار Smart Contracter فعالیت می‌کند معتقد است دوج کوین افزایش شدید قیمتی را تجربه خواهد کرد و به ۱ دلار خواهد رسید. او رشد ۲۷۰٪ را برای دوج پیش بینی می‌کند. قیمت دوج کوین هم اکنون در حدود ۰.۲۶۹ دلار قرار دارد. این تحلیل‌گر گفته است: غیر ممکن است ایلان ماسک اجازه بدهد میم‌کوین دیگری به غیر از فرزند او دوج کوین به قیمت ۱ دلار برسد. با توجه به نمودار ارائه شده توسط این معامله‌گر، دوج کوین یک الگوی دو دره را تشکیل داده است که نشان از بازگشت احتمالی روند قیمتی دوج کوین دارد. آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال؛ بخش اول: آشنایی با مفاهیم بر اساس گزارش ارائه شده توسط کوین دسک، میانگین حجم معاملات بیت کوین و اتریوم در صرافی‌ها از دوج کوین و شیبا اینو بیشتر است. کلارا مدالی تحلیلگر شرکت Kaiko عنوان کرده است که این رفتار قیمتی (پرایس اکشن) غالبا به واسطه سرمایه‌گذاران خرد صورت گرفته است و به نظر می‌رسد نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کلا همچنان به بیت کوین و اتریوم علاقه بیشتری دارند.

ممکن است مفید باشد:

قیمت بیت کوین

بیت کوین

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت شیبا

قیمت بایننس کوین

او همچنین نیم نگاهی به کوین معروف صرافی بایننس یعنی BNB دارد. وی اضافه کرده است: BNB در حال شکست قیمت خود است. این کوین را فراموش نکنید چرا که احتمال ثبت رکورد بالاترین قیمت بایننس کوین کاملا محتمل است. بر اساس نمودارهای معامله‌گران، BNB از الگوی سر و شانه معکوس خارج شده است که این موضوع نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی است. Smart Contracter همچنین نگاهی به جفت ارز BNB/BTC دارد. او در این مورد پیش‌بینی می‌کند که الگوی صعودی شکست نوسان (SPF)، کف قیمتی را برای این جفت ارز به ثبت رسانده است. الگوی شکست نوسان (Swing Failure Pattern)، یک شکل‌گیری معکوس است که نشان می‌دهد فروشندگان از پایین‌تر بردن قیمت ناتوان هستند. بر اساس نموداری که توسط Smart Contracter ارائه شده است، نمودار BNB/BTC رالی دیگری را برای این جفت ارز پیش‌بینی می‌کند که ارزش این نسبت را به ۰.۰۱۴ معادل ۸۵۹ دلار می‌رساند. این مطلب ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش رمز ارزها نیست. به نظر شما آیا بایننس کوین می‌تواند رکورد قیمتی خود را بشکند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : خبر پوف

ویکس

منبع 2



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

 

رشد قیمت اتریوم افزایش ارزش رمز ارز Eth ethereum

به گفته تحلیلگران عوامل متعددی احتمال افزایش قیمت اتریوم تا ۵۰۰۰ دلار را تقویت می‌کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود بیت کوین تا ۸۵۰۰۰ دلار با مقاومت قابل‌توجهی مواجه نشود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، پس از اینکه گاوها توانستند قیمت بیت کوین را به محدوده حمایتی ۶۳۰۰۰ دلار برسانند، قیمت اتریوم نیز رکورد زد و به اوج ۴،۴۶۷ دلار رسید.

 

نمودار قیمت اتریومنمودار قیمت اتریوم

تحلیلگران مختلف معتقدند بیت کوین بالاتر از سطح ۶۰،۰۰۰ دلار در تلاش برای یافتن سطح حمایتی خود بوده و اتریوم نیز به دنبال ورود به فاز کشف قیمت است.

بیت کوین می‌تواند ۹۰،۰۰۰ دلاری شود

تحولات صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم باعث شده است تا بسیاری نسبت به آینده این دو رمز ارز امیدوار باشند. تحلیلگری با نام Crypto_Ed_NL در پیامی توییتری هدف ۷۳۰۰۰ دلاری که پیش‌تر زمانی که قیمت بیت کوین ۴۰،۰۰۰ دلار بود تعیین کرده بود را اشتباه خواند و آن را افزایش داد.

پیش‌بینی Crypto_Ed_NL از قیمت بیت کوینپیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت بیت کوین

این تحلیلگر پس از در نظر گرفتن تحولات قیمتی اخیر نوشت:

هدف تا ۹۰،۰۰۰ دلار افزایش یافت و پس از اصلاح، باید شاهد ۱۰۰،۰۰۰ دلار باشیم.

وی کمی بعد در رابطه با اینکه افزایش قیمت بیت کوین چگونه بر قیمت اتریوم تأثیر می‌گذارد توییتی منتشر کرد و در آن نحوه عملکرد پرایس اکشن را توضیح داد و هدف ۶۰۰۰ دلاری را برای اتریوم مشخص کرد.

 پیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت اتریومپیش‌بینی Crypto_Ed_NL در رابطه با روند قیمت اتریوم

Crypto_Ed_NL در این رابطه گفت:

نیازی به فرار از اشتباه و سلب مسئولیت نیست. وقتی اشتباه می‌کنم، اشتباه کرده‌ام اما از اشتباه کردن در رابطه با این موضوع بسیار شگفت‌زده خواهم شد.

۸۵۰۰۰ دلار مانع بزرگ بعدی برای بیت کوین است

شرکت Decentrader نگاهی دقیق‌تر به پرایس اکشن بیت کوین انداخته است. به گفته این شرکت، کاهش ۱۴٪ قیمت بیت کوین در طول هفته اخیر از سطح ۶۷۰۰۰ دلاری به دلیل تمایل معامله گران به استفاده از اهرم‌ها و ورود به موقعیت‌های خرید استقراضی در مسیر رسیدن به رکورد قیمتی صورت گرفته است.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط این شرکت، معامله‌گران هر دو موقعیت‌ خرید و فروش استقراضی در افت قیمت اخیر ضرر کردند و در مجموع در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۲۰ میلیون دلار موقعیت فروش استقراضی لیکوئید شد. ۱۰۰ میلیون دلار موقعیت خرید استقراضی نیز روز بعد لیکوئید شد.

تحلیل شرکت Decentrader از قیمت بیت کوینتحلیل شرکت Decentrader از قیمت بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین به نقطه شکست‌خورده رالی ماه مه خود بازگشته است و آن را به حمایتی برای خود تبدیل کرده است. Decentrader در این رابطه می‌گوید:

تایم فریم‌های بالاتر از تداوم روند صعودی خبر می‌دهند و احتمالاً در آن شاهد تقاطع میانگین متحرک ۱۲۸ روزه و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خواهیم بود. رالی قیمتی در بازارهای صعودی گذشته پس از چنین کراس اورهایی (تقاطع) حفظ شده است. از منظر تکنیکال، چرخه بازار و عوامل درون زنجیره‌ای، انتظار داریم مانع مهمی پیش روی بیت کوین تا رسیدن به ۸۵۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ دلار نباشد.

اتریوم آماده فتح قله ۵۰۰۰ دلاری

دیگر سناریو احتمالی برای قیمت اتریوم، توسط مایکل ون د پوپ، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم توسط مایکل ون د پوپپیش‌بینی قیمت اتریوم توسط مایکل ون د پوپ

وی در این رابطه می‌گوید:

شاهد تغییر مطلوب حمایت/مقاومت هستیم و احتمالاً وضعیت برای تداوم روند قیمتی تا ۵۰۰۰ دلار آماده است.

قیمت ارز دیجیتال با این حال وی معتقد است اتریوم ممکن است پیش از صعود مجدد با اصلاح قیمت همراه باشد. همانطور که در نمودار بالا مشخص است به نظر مایکل ون ده پپ ممکن است تا پایان سال و شروع رالی جدید، اتریوم اندکی کاهش قیمت داشته باشد. او در ادامه به قیمت ۱۰۰ دلاری اتریوم در دو سال قبل اشاره کرد و گفت در آن زمان همه اتریوم را یک پروژه شکست خورده نامیده بودند.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار رمزارزها ۲.۶۶۶ تریلیون دلار است و بیت کوین، ۴۴.۲٪ از این بازار را به خود اختصاص داده است.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

ایردراپ توکن NFT به دارندگان توکن WIN

 

بنیاد APENFT اعلام کرده است قیمت بیت کوین دارندگان رمز ارز وینک (WIN) نیز از این پس مشمول دریافت ایردراپ توکن NFT خواهند بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از وبسایت این پروژه، بنیاد Apenft فرآیند تخصیص ایردراپ توکن خود را تغییر داده است. از این پس تنها دارندگان توکن‌های TRX, BTT, JST و وینک (WIN) مشمول دریافت ایردراپ توکن NFT خواهند بود.

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و توصیه سرمایه‌گذاری و خرید و فروش رمز ارزها نیست.

 


ممکن است مفید باشد:

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت دوج کوین

قیمت شیبا


در این فرآیند مقدار توکن‌های اختصاص یافته تغییر نکرده است. قبلا این ایردراپ به هولدرهای بیت کوین، اتریوم و TUSD بر بستر TRC-20 نیز تعلق می‌گرفت که از این پس به جای این دسته از کاربرها ایردراپ به دارندگان توکن وینک تعلق می‌گیرد.

این تغییرات از تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) اعمال خواهد شد. شایان ذکر است این ایردراپ به صورت ماهانه به هولدرهای نامبرده تعلق می‌گیرد و این فرآیند تا ژوئن ۲۰۲۳ به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت. تاکنون ۵ دوره از این ایردراپ تکمیل شده است.

مقدار تخصیص یافته به دارندگان این توکن‌ها به صورت زیر است:

توکن WIN معادل ۱۰٪، توکن TRX معادل ۴۰٪، توکن BTT معادل ۳۰٪، توکن JST معادل ۲۰٪.

این ایردراپ به آدرس‌هایی تعلق می‌گیرد که در بستر اصلی شبکه ترون یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

حداقل ۱۰۰ TRX، حداقل ۱۰۰ JST، حداقل ۲۰۰۰ BTT، حداقل ۱۵۰۰۰ WIN در آدرس کیف پول موجود باشد. نیازی به اقدام خاصی از سوی کاربران نیست و توکن‌ها پس از انجام محاسبات به حساب آنها واریز می‌شود.

کاربرانی که در صرافی‌ها این رمز ارزها را نگهداری می‌کنند نیز مشمول دریافت ایردراپ خواهند بود به شرطی که آن صرافی از این برنامه ایردراپ پشتیبانی کند. شایان ذکر است صرافی بایننس از این برنامه پشتیبانی می‌کند.

به‌روزرسانی: اگر در دریافت این ایردراپ با مشکل مواجه شده‌اید می‌توانید به پشتیبانی آن به آدرس airdrop@apenft.org ایمیل ارسال کنید و سوالات خود را مطرح کنید. دقت داشته باشید در تمام پروژه‌های رمز ارز، از ارسال اطلاعات کاربری حساس خود مانند کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی خودداری کنید.

منبع : سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاکچین

منبع خبر پوف

تلگراف

منبع بلاگ



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

شب گذشته قیمت بیت کوین از مرز ۵۹,۰۰۰ دلار عبور کرد و امروز به ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاک چین و به نقل از کوین‌دسک، اواخر روز پنج‌شنبه و پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر آنکه یکی از ETF های بیت کوین توانسته است تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق آمریکا را اخذ کند، این رمزارز وارد روند صعودی شد.

قیمت بیت کوین کمتر از یک ساعت ۳.۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار پس از ماه می به قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

کمیسیون SEC در حال بررسی تقریبا ۴۰ درخواست ETF بیت کوین است و مهلت تصمیم‌گیری در خصوص محصولات مرتبط با بازار آتی هفته آینده تمام می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این نهاد قانونگذاری حداقل بعضی از این درخواست‌ها را تایید کند و مسیر معاملات بیت کوین را هموار سازد.

قیمت کاردانو

کمیسیون SEC به هیچ اقدام رسمی برای تایید این درخواست‌ها نیاز ندارد. تحت قانون فدرال، در صورتی که کمیسیون SEC مهلتی در خصوص بررسی درخواست‌ها ارائه دهد بدون آنکه از صادرکننده بخواهد تغییری در آنها انجام دهد، درخواست‌ها قابل تایید می‌شوند.

بلومبرگ درخواست‌های ProShares و Invesco را به عنوان دو پروپوزالی که هفته آینده تحت این قانون تایید خواهند شد نام برده است.

صادرکنندگان ETF سال‌ها به دنبال تایید درخواست‌های خود بوده‌اند و سعی داشته‌اند ساختارهای مختلفی برای معاملات بیت کوین ایجاد کنند. طی این سال‌ها، برنامه‌هایی برای صندوق‌هایی وجود داشته است که حفظ بیت کوین از طریق صندوق‌های دیجیتال را پیشنهاد داده‌اند یا مدعی شده‌اند که می‌توانند از لوریج استفاده کرده تا سودهای چشمگیری ارائه دهند. سایر ETF ها به دنبال کاهش نوسان قیمت بیت کوین هستند، نکته‌ مهمی که همواره مخالفت کمیسیون SEC را به همراه دارد.

کمیسیون SEC در گذشته اذعان داشته است که عرصه رمزارزها خطرات مهمی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

کمیسیون SEC نگرانی‌های خود مبنی بر این موضوع را بیان کرده است که قیمت رمزارزها می‌تواند دستکاری شود و نقدینگی در این عرصه نیز به حد کافی نیست و هم‌چنین نوسان شدید قیمت بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران شخصی خطرناک باشد. بیت کوین طی ۳ سال گذشته با کاهش قیمت ۷۴ درصدی و سپس افزایش قیمت ۹۵ و ۳۰۵ درصدی همراه بوده است. به علاوه، کمیسیون SEC عنوان کرده است که آیا این صندوق‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری به منظور قیمت‌گذاری مناسب رمزارزها و سایر محصولات مرتبط را ارائه دهند یا خیر. هم‌چنین سوالاتی درباره تایید مالکیت رمزارزهای در اختیار این صندوق‌ها و تهدید هکرها و مقابله با آنها وجود دارد.

شاید برای شما مفید باشد:

دستگاه تصفیه هوا

چهار ETF بیت کوین می‌توانند از ماه جاری در آمریکا معاملات خود را آغاز کنند و مهلت رسیدگی به درخواست‌های VanEck و Valkyrie نیز نزدیک است. در این بین، ده‌ها محصول قیمت ارز دیجیتال رمزارز قابل معامله در بورس در کانادا و اروپا عرضه شده‌اند.

منبع : بلاگ سئو

منبع 2 

منبع 3 

منبع 4

منبع 5

منبع 6



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

 

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان معاملات خارج از صرافی (OTC) با یوان چین را برای ساکنان این کشور متوقف خواهد کرد. در پی انتشار این اخبار قیمت بیت کوین کاهش یافت.

 

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، صرافی بایننس اعلام کرد در تلاش برای مطابقت با قوانین اخیر دولت چین، از تاریخ ۳۱ سپتامبر ساعت ۲۴:۰۰ به وقت محلی خدمات OTC مربوط به یوان را برای کاربران چینی متوقف خواهد کرد. بیت کوین روی خوشی به این خبر نشان نداد و بلافاصله پس از اعلام آن با افت روبه‌رو شد. اما آلتکوین ها با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

توقف معاملات OTC بایننس در چین

بایننس در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد حساب تمامی کاربران پلتفرم را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تشخیص دهد هر یک از آنها از چین هستند حساب آنها مسدود شده و تنها قادر خواهند بود موقعیت‌های خود را ببندند و سرمایه خود را از صرافی خارج کنند.

بایننس این تصمیم خود را با سرکوب مداوم صنعت رمزارزها توسط مقامات چینی مرتبط دانست. چین و بانک مرکزی آن امسال بر موضع خصمانه خود علیه بازار کریپتو افزودند و در ماه سپتامبر همه شرکت‌های محلی را از انجام هرگونه معامله با شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کردند. در نتیجه این ممنوعیت، بیش از ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارز ازجمله صرافی‌های بزرگی چون کوکوین و هوبی ارائه خدمات خود به چین را متوقف کردند.

به گفته کالین وو، روزنامه‌نگار چینی فعال در حوزه رمزارز، شبکه اجتماعی وی چت که بزرگترین شبکه اجتماعی چینی است اخیراا جستجوهای مرتبط به پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال را مسدود کرده است. وو در توییتی نوشت:

تقریباا همه وب‌سایت‌ها و برنامه‌های چینی یا صرافی‌ها را مسدود کرده‌اند و یا این کار را خواهند کرد.

همانند ممنوعیت‌های پیشین چین، پس از اعلام خبر بایننس، ارزش توکن برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز به‌سرعت افزایش یافت. در ابتدا، بیشتر بازار ارزهای دیجیتال به رنگ قرمز درآمد اما پس از رشد قیمت BNB و پولکادات بازار آلت کوین‌ها جان تازه‌ای گرفت.

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین، پس از روند صعودی چند روز اخیر خود در پی انتشار اخبار منفی از جانب چین بیش از ۳۰۰۰ دلار فرو ریخت. چشم‌انداز قیمت بیت کوین در هفته گذشته تقریبا صعودی به نظر می‌رسید. پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار از اوایل ماه سپتامبر موفق به عبور از سطح ۵۰ هزار دلاری شد و به صعود خود ادامه داد.

در ادامه بیت کوین به ۵۷ هزار دلار حجوم برد و پس از آن به قله ۵۸ هزار دلاری نزدیک شد که بالاترین سطح از اواسط ماه مه محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین نتوانست این مقاومت را بشکند و دیروز را در همان حوالی سپری کرد.

اما وضعیت در ۲۴ ساعت گذشته تغییر کرد و بیت کوین به زیر ۵۴۰۰۰ دلار رسید سپس قیمت دوباره به ۵۶۵۰۰ دلار افزایش یافت اما اخبار اخیر چین باعث کاهش قیمت دوباره بیت کوین شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۵۴۹۴۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن، در سطح ۱.۰۳۵ دلار قرار دارد.

eklablog news

افزایش قیمت بایننس کوین

در مقایسه با بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها افت قیمت کمتری را تجربه کردند و حتی با رشد قیمت مواجه شدند. قیمت اتریوم در طول ۲۴ ساعت اخیر ابتدا یک درصد کاهش یافت و اکنون با کمی افزایش در سطح ۳۴۵۹ دلاری معامله می‌شود. کاردانو، ریپل، دوج کوین و لونا نیز هر کدام با رشد قیمت روبرو شدند.

 

وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰وضعیت بازار رمز ارزها ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰

 

سولانا، پولکادات، یونی سواپ و آوالانچ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و به ترتیب ۴.۳، ۷.۹، ۶.۴ و ۷.۹ درصد افزایش یافتند.

بایننس کوین اما بهترین عملکرد امروز را به ثبت رساند و با ۱۶.۶ درصد افزایش به ۴۶۷ دلار رسید که بالاترین سطح از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود.

قیمت بایننس کوین ابتدا پس از اعلام اخبار مربوط به راه‌اندازی صندوق یک میلیارد دلاری بایننس برای تقویت بایننس اسمارت چین افزایش یافت. با این حال، پس از انتشار اخبار مربوط به توقف معاملات OTC بایننس برای کاربران چینی با افت قیمت مواجه شد.

در ۲۴ ساعت اخیر به نقل از تلگراف، توکن‌های استکس، پنکیک سواپ و پروتکل پرپچوال به ترتیب ۱۶، ۱۴ و ۱۰ درصد رشد کرده‌اند. با این حال، کل بازار ارزهای دیجیتال امروز ۷۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و به ۲.۳ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد.

منبع

منبع اصلی



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

پروژه‌هایی که در حوزه رمز ارزها، دیفای و توکن‌های بی‌همتا (NFT) فعالیت می‌کنند، برای جذب مخاطبان بیشتر توکن‌هایشان را به کاربران ایردراپ می‌کنند. تیم میهن بلاکچین برنامه دارد تا هر سه‌شنبه، چند مورد از این توکن‌های رایگان، به همراه نحوه مشارکت در آنها را به مخاطبان خود معرفی کند. در این مقاله، به معرفی ایردراپ ۵ پروژه Gamefi، Sphynx، بانی‌پارک، Crypto.com و شبکه کایبر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ایردراپ Gamefi

پروتکل گیم‌فای اولین پروتکل استخر استخراج (Mining Pool) در دنیای بازی‌‌های بلاچینی یا Play to Earn است، که پلتفرمی برای تجمیع این نوع بازی‌ها در سطح جهان طراحی کرده است. نام توکن حاکمیتی این پروتکل GFI است و دارندگان این رمز ارز می‌توانند در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) این پلتفرم مشارکت کنند و به پروپوزال‌ها و طرح‌های مختلف به منظور بهبود عملکرد پلتفرم، رای دهند.

این پروتکل یکی سیستم جدید جذب سرمایه به نام IGO یا عرضه اولیه گیم‌فای (Initial Gamefi Offering) ایجاد کرده، که برای عرضه اولیه توکن‌های بازی‌های بلاکچینی طراحی شده است. بازی‌هایی که از نظر Gamefi معتبر باشند، در لیست این پروژه قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند توکن‌های این بازی‌ها را خریداری کنند. از داخل پروژه IGO، شما می‌توانید به GSwap دسترسی پیدا کنید. پروتکل گیم‌فای به دارندگان توکن GFI اجازه می‌دهد که از طریق سپرده‌گذاری (Staking) این توکن‌ها در GSwap، توکن GFI رایگان دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند در جی‌سواپ ترید کنند، به ییلد فارمینگ بپردازند و در لانچ‌پول‌ها شرکت کنند.

برای شرکت در ایردراپ Gamefi، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر، زمان باقی‌مانده از این Airdrop را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۲۳ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۴۵۰۰ توکن GFI در بین ۵۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۲۸۰ هزار آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۵۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۲.۹ GFI توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در کوین مارکت کپ ۰.۴۷ دلار است.


 

ایردراپ پروتکل Sphynx

شبکه اسفینکس با هدف تقویت طبیعت فاندامنتال یا بنیادی توکن‌های غیرمثلی به وجود آمده است. این کار از طریق استفاده از نسل بعدی ییلد فارمینگ، استخراج نقدینگی و سپرده‌گذاری NFTها صورت می‌گیرد. این پروتکل از استاندارد BEP-721 استفاده می‌کند تا هر توکن NFT را منحصر به فرد کند.

توکن SPH یک توکن حاکمیتی است که با استاندارد Bep20 ساخته شده است. با استیک کردن (سپرده‌گذاری) این رمز ارز شما می‌توانید در تصمیمات پلتفرم مشارکت کنید و به پروپوزال‌های مختلف رای دهید.

برای شرکت در ایردراپ Sphynx، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر (درست مانند ایردراپ قبلی) زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۲۰ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۰ میلیارد توکن SPH در بین ۲۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و حدود ۳۱۰ هزار و ۹۳۹ آدرس در این ایردراپ شرکت کرده‌اند. از بین این تعداد آدرس ۲۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۵ میلیون SPH توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۰۰۰۰۰۰۴۲۴ دلار است.

برای مشارکت در ایردراپ، باید بر روی Join This Airdrop کلیک کنید.


 

ایردراپ BunnyPark

بانی‌پارک یک پروژه دیفای و NFT است که بر روی شبکه هوشمند بایننس راه اندازی شده و تمرکز آن بر روی استانداردسازی محصولات NFT، گیم‌پلی‌های متنوع، قوانین ساخت محصولات و ارزش‌گذاری اپلیکیشن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند استاندارد است.

این پلتفرم اپلیکیشن‌های مختلف را از تیم‌های توسعه دهنده و هنرمندان دریافت می‌کند و آنها را بررسی می‌کند و در صورت تایید، پروژه‌ها را وارد مرحله جذب سرمایه، تحقیق و توسعه و دیگر خدمات می‌کند. بانی‌پارک پروتکل‌های NFT و قراردادهای هوشمندی را ارائه می‌دهد که با استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 برای ترکیب مطابقت دارند. توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از BunnyPark پروتکل مورد نیاز خود را ایجاد کنند و توسط پارامترهای قابل تنظیم، محصولات NFT خود را بسازند.

برای شرکت در ایردراپ توکن BP، باید وارد این لینک شوید. در بالا سمت راست تصویر زیر زمان باقی‌مانده از این ایردراپ را می‌بینید. یعنی در زمان نگارش این مقاله، شما ۱ روز و ۱۵ ساعت دیگر برای شرکت در توزیع رایگان این توکن زمان دارید.

۱۵۲۰۰ توکن BP در بین ۱۰۰۰ آدرس کیف پول توزیع خواهد شد و ۶۳۲ هزار و ۵۹۵ آدرس در این ایردراپ مشارکت کرده‌اند. از بین این تعداد، ۱۰۰۰ آدرس انتخاب می‌شوند و به هر کدام از آنها ۱۵.۲ رمز ارز BP توزیع خواهد شد. قیمت این توکن در زمان نگارش این مقاله، در کوین مارکت کپ ۰.۶۸۴ دلار است.


 

ایردراپ xUSD توسط شبکه کایبر

شبکه Kyber در نظر دارد تا به کاربران خود ۳۰۰۰ دلار توکن xDollar یا xUSD را ایردراپ کند. برای این کار، ابتدا وارد این لینک شوید. سپس بر روی 0xPoligon@ کلیک کنید. شما باید در استخر xUSD – USDC تامین نقدینگی کنید. ۴ آدرسی که نقدینگی این استخر را تامین کرده‌اند، برنده ۵۰۰ دلار جایزه به صورت توکن xUSD می‌شوند.

همچنین اگر در توییتر اکانت‌های xDollarFi و KyberNetwork را فالو کنید، همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید و به کانال‌های تلگرامی کایبر و xDollar بپیوندید، می‌توانید در قرعه‌کشی ۲۰۰ دلاری این شبکه شرکت کنید. زمان نهایی شرکت در این ایردراپ، ۵ اکتبر یا ۱۳ مهر ۱۴۰۰ است.


 

ایردراپ Crypto.com

پلتفرم Crypto.com برنامه دارد تا به مناسبت راه‌اندازی شبکه اصلی Cronos در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)، به ارزش ۱ میلیون دلار توکن CRO را به جامعه این پلتفرم ایردراپ کند. برای شرکت در این توزیع رایگان توکن، شما باید ابتدا وارد این لینک شوید و همین پستی که تصویر آن را در زیر می‌بینید را ریتوییت کنید، ریپلای کنید و ۵ نفر از دوستانتان را تگ کنید. سپس صفحات Cronos_Chain و Cryptocom را فالو کنید و CRO# را در قسمت Bio توییتر خوپد قرار دهید.

همچنین در این ایردراپ، ۱۰۰۰ آدرس برنده، به مقدار ۱۰۰۰ دلار بیت کوین دریافت می‌کنند.


 

هر سه‌شنبه، تیم اخبار ارز دیجیتال میهن بلاکچین تعدادی ایردراپ را به شما معرفی می‌کند. ایردراپ باعث جذب مخاطبان و کاربران بیشتر می‌شود و بسیاری از پلتفرم‌ها در حوزه رمز ارزها از این روش استفاده می‌کنند. در این مقاله ۵ ایردراپ را به همراه نحوه مشارکت در آنها را معرفی کردیم. امیدواریم که بتوانید در این ایردراپ‌ها شرکت کنید و توکن‌های رایگان به دست آورید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

 

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو توکن SHIB

رمز ارز صرافی dydx در هفته‌های گذشته بین کاربران این صرافی غیر متمرکز ایردراپ شد و به سرعت در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال لیست شد. هفته گذشته نیز رمز ارز شیبا اینو در صرافی بزرگ کوین‌بیس لیست شد که همین خبر باعث شد قیمت توکن SHIB بیش از ۳۰٪ رشد داشته باشد. در این پست به بررسی و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت DYDX و میم کوین شیبا اینو (SHIB) می‌پردازیم.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

 
تحلیل تکنیکال نمودار قیمت DYDX

در تایم فریم یک ساعت می‌توان در نمودار قیمت DYDX یک ساختار حرکتی جنبشی را مشاهده کرد که از کف ۹ دلار آغاز شده است. پس از اتمام موج (۳) شاهد یک اصلاح در قالب یک الگوی پهنه (Flat) هستیم که موج (۴)  الیوتی ما را کامل می‌کند. قیمت به نظر در حال تکمیل موج آخر از موج (۴) یعنی موج c است. همچنین ما در نمودار قیمت شاهد یک کانال صعودی معتبر هستیم که در حال حاضر قیمت در کف کانال که یک ناحیه حمایتی مهم است قرار دارد.

در صورتی که خط روند نزولی کوتاه مدت که سقف کنج نزولی نیز هست با قدرت بشکند می‌توان با اطمینان بیشتر از اتمام اصلاح موج (۴) سخن گفت و شاهد آغاز یک گام صعودی دیگر در قالب موج (۵) بود. بنابراین درصورت شکست کنج نزولی به بالا و همگام با آن شکست خط روند شاخص قدرت نسبی (Rsi) و کراس مثبت در اندیکاتور مک‌دی (Macd) خریداران می‌توانند قیمت این کوین را تا محدوده‌های هدف مشخص شده برای موج (۵) الیوت ( به ترتیب در قیمت‌های ۱۸.۵۱ ، ۱۹.۷۳ و ۲۱.۶ دلار)  افزایش دهند.

البته در صورتی که کانال صعودی و کنج نزولی به پایین بشکند تحلیل فوق به بازبینی نیاز دارد؛ اگر چنین اتفاقی رخ دهد مهم‌ترین نواحی حمایتی به ترتیب عبارت‌اند از :‌ ۱۳.۹ و ۱۲.۵ دلار.
تحلیل تکنیکال نمودار قیمت DYDXنمودار قیمت DYDX تایم‌فریم یک ساعت

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت شیبا اینو (SHIB)

پس از خبر لیست شدن شیبا در صرافی کوین‌بیس شاهد گام صعودی پرشتابی در نمودار قیمتی آن  بودیم که با برخورد به ناحیه مقاومتی که بارها مانع از رشد آن شده است دوباره فشار فروش افزایش یافت و در نهایت منجر به نزول قیمت در شیبا شد. 

در حال‌حاضر در تایم فریم ۴ ساعت و روزانه می‌توان قیمت شیبا را اسیر شده در یک محدوده رنج دید، که سقف آن در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۹۴۳ دلار و کف آن در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۵۵۷ دلار قرار دارد و در هفته‌های اخیر مدام قیمت بین این دو سطح در حال نوسان بوده است.

مادامی که شیبا در این محدوده رنج اسیر است نمی‌توان سناریوهای صعودی و حتی نزولی خاصی را برای آن در نظر گرفت و باید منتظر شکست این محدوده از یک طرف باشیم. اما پس از کاهش قیمت شیبا از سقف محدوده رنج می‌توان چند ناحیه حمایتی برای آن در نظر گرفت. ناحیه ۰.۰۰۰۰۰۷۵۵ دلار که هم یک مقاومت استاتیک است و هم میانگین‌های متحرک نمایی (Ema)  ۵۰ و ۲۰۰ که در نزدیکی این ناحیه قرار دارند حمایت مهمی را تشکیل داده‌اند و شکست این ناحیه کار دشواری است و به همین دلیل شکسته شدن این ناحیه سقوط بیشتری را در قیمت ایجاد می‌کند. در مرحله دوم خط روند صعودی که معادل کف کانال ترسیمی نیز هست حمایت بعدی شیبا است.

ارزش بازار تحقق یافته بیت کوین

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت شیبا SHIB نمودار قیمت SHIB تایم‌فریم ۴ ساعت

در شاخص قدرت نسبی (Rsi) خط روند صعودی، معادل با خط روند صعودی در قیمت شکسته شده است و این نشان دهنده مومنتوم نزولی قوی و قدرت بیشتر فروشندگان نسبت به خریداران است. همچنین در اندیکاتور مک‌دی (Macd) نیز شاهد یک کراس منفی هستیم که بازهم کف ترازو را به سمت فروشندگان سنگین می‌کند. باید دید در روزهای آتی شیبا چه واکنشی به نواحی حمایتی خواهد داشت تا بهتر بتوان برای امواج حرکتی آتی قیمت آن سناریو چید.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.
 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

 

افزایش هش ریت شبکه بیت کوین Bitcoin Hashtare

 

بیت‌کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا موفق شد رویداد مهم دیگری را به سابقه تاریخی ۱۱ سپتامبر اضافه کند. بلاک ۷۰۰،۰۰۰ در بلاکچین بیت‌کوین ثبت شد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو.تودی، روز گذشته، اکانت توییتر کلارک‌مودی (Clark Moody) از ورود بلاک‌های بیت کوین به کانال ۷۰۰ هزار خبر داد. کلارک‌مودی همچنین وبسایتی دارد که عرضه‌کننده ابزار و اطلاعات مربوط به بیت‌کوین است و تصویر زیر از این وبسایت برداشته شده است.

بلاک ۷۰۰۰۰۰ بیت کوین

بنابر آمارهای موجود، تا به این لحظه، ۸۹.۵۸% از کل موجودی بیت‌کوین استخراج شده و تعداد کوین‌های در گردش به بیش از ۱۸.۸۱۲ میلیون رسیده است. تنها نزدیک به ۱۰٪ از بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

پس از ثبت ۶۰۰ هزارمین بلاک در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۸ آبان ۱۳۹۸)، ۶۹۳ روز طول کشید تا بیت کوین بتواند به نقطه عطف جدیدی دست یابد. تقریبا دو سال زمان برد تا ماینرها بتوانند ۱۰۰،۰۰۰ بلاک استخراج کنند و به بلاک ۷۰۰،۰۰۰ دست یابند.

در آن زمان، قیمت بیت‌کوین در صرافی بیت‌استمپ ۷،۹۶۰ دلار بود و این در حالی است که هم‌اکنون و در زمان نگارش این خبر، قیمت این رمزارز به ۴۵،۹۳۵ دلار رسیده است و رشدی ۵۷۷٪ طی این فاصله زمانی برای این کوین رقم خورده است.

به طور میانگین، تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک بلاک جدید ایجاد می‌شود، اما پیش‌بینی مدت زمان دقیق تولید یک بلاک در بلاکچین بیت کوین غیرممکن است. زمانی که سختی شبکه به‌شدت بالاست، ایجاد بلاک جدید می‌تواند به طور چشمگیری کندتر شود. همچنین زمان ۱۲۲ دقیقه برای ایجاد تنها یک بلاک نیز گزارش شده است که این طولانی‌ترین زمان ثبت‌شده برای ایجاد یک بلاک در طول یک دهه گذشته بوده است.

پس از خاموش شدن تجهیزات استخراج چینی در پی موضع‌گیری‌ منفی این کشور در مقابله با صنعت رمز ارز، متوسط زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلاک به ۱۳ دقیقه افزایش یافت و پس از آن، بیت‌کوین با بزرگترین کاهش سختی شبکه در طول تاریخ خود مواجه شد.

پاداش استخراج در بلاکچین بیت کوین هر چهار سال یکبار نصف می‌شود، به این فرایند نصف شدن «هاوینگ» می‌گویند. آخرین بار پاداش استخراج هر بلاک در ۱۱ می ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. هاوینگ یا نصف شدن پاداش پس از استخراج ۲۱۰،۰۰۰ بلاک رخ می‌دهد. پس از هر هاوینگ عرضه بیت کوین ۵۰٪ کاهش می‌یابد.


قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت دوج کوین


 

با ثبت بلاک ۷۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین ، چند بلاک دیگر باقی مانده است؟

اگرچه کل موجودی بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون کوین است، اما تعداد بلاک‌هایی که می‌توان در زنجیره بلوکی ایجاد کرد سقف و محدودیتی ندارد. حتی پس از آنکه تمام کوین‌ها استخراج شوند، زنجیره بیت کوین دائما بزرگتر می‌شود. انتظار می‌رود استخراج تمام کوین‌ها تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد و ماینرها برای تایید تراکنش و دریافت کارمزد به افزودن بلاک به زنجیره ادامه خواهند داد.

بنابراین، تا زمانی که کاربران به انتقال کوین‌های جدید ادامه دهند، بلاک‌های جدیدی به این زنجیره اضافه خواهد شد.

همچنین اطلاعات درون زنجیره‌ای گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین های هودل‌ یا گم‌شده به بالاترین سطح طی هفت ماه اخیر رسیده که معادل با ۷,۱۶۷,۸۸۹.۵۹۵ بیت کوین است. این مقدار معادل ۳۴٪از کل موجودی بیت کوین است.

به نظر شما با ادامه این روند و افزایش سختی شبکه چه آینده‌ای پیش روی ماینینگ بیت‌کوین خواهد بود؟

ارزش بازار تحقق یافته بیت کوین



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

رمز ارزها توسط کارتل قدرتمند کنترل می‌شوند. بیت کوین اتریوم ارز دیجیتال کریپتوکارنسی

پس از ریزش سنگین بیت کوین در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) محدوده حمایتی  ۴۴۰۰۰ دلار فعلاً مانع بزرگی بر سر راه ریزش رمز ارز BTC ایجاد کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین با توجه به ترس حاکم بر بازار در روزهای اخیر، تلاش‌های خریداران برای بازپس‌گیری سطوح قیمتی بالاتر در ناحیه ۴۷۰۰۰ دلار با سرکوب فروشندگان مواجه شده است و همین امر منجر به شکل‌گیری یک محدوده رنج قیمتی بین ۴۴۰۰۰ دلار تا ۴۷۰۰۰دلار نیز شده است.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین

سقف و کف محدوده رنج قیمت ۴۴۰۰۰ الی ۴۷۰۰۰ دلار، مهم‌ترین حمایت‌ و مقاومت‌ها بر سر راه بیت کوین هستند. البته اگر این محدوده رنج را در تداوم گام نزولی شارپ پیشین در نظر بگیریم به نظر بازار در حال تکمیل یک الگوی پرچم است؛ الگویی که ممکن است درنهایت به نزول بیشتر بیت کوین منجر شود؛ گرچه این امر منوط به تکمیل الگو و شکست آن به سمت پایین است.

همچنین در تایم فریم ۴ ساعته قیمت بیت کوین در زیر میانگین متحرک نمایی (۲۰۰ EMA) در حال معامله است و تلاش روزهای اخیر خریداران برای عبور از این میانگین متحرک نمایی با شکست روبه‌رو شده است. لذا اگر بیت کوین بخواهد سطوح قیمتی بالاتر را باز پس بگیرد نخست باید بتواند میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را به بالا بشکند، بنابراین EMA ۲۰۰ نیز یک مقاومت مهم بر سر راه بیت کوین است. میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بارنگ زرد در تصویر زیر قابل‌مشاهده است.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم یک ساعتهنمودار قیمت بیت کوین تایم‌فریم ۴ ساعت

در تایم فریم یک‌ساعته بهتر می‌توانیم شاهد نوسان بیت کوین بین دو سطح ۴۴۰۰۰ و ۴۷۰۰۰ دلار را مشاهده کنیم. با رسیدن قیمت به ناحیه ۴۴۰۰۰ بار دیگر در تایم‌فریم یک‌ساعته شاهد بروز نشانه‌های صعود در بیت کوین هستیم. بیت کوین بعد از برخورد با سطح حمایتی مذکور توانسته است یک کف بالاتر از کف قبلی خود ایجاد کند و همچنین می‌شود ساختاری شبیه ساختار الگوی سروشانه معکوس را در آن مشاهده کرد که یک نشانه صعودی برای حرکت بیت کوین است. به‌علاوه با نزدیک شدن بیت کوین به سطح حمایتی شاهد رشد حجم معاملات نیز بودیم که نشان می‌دهد خریداران تمام تلاش خود را برای حفظ این سطح انجام می‌دهند.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم یک ساعتهنمودار قیمت بیت کوین تایم‌فریم یک ساعت

در حال حاضر بیت کوین در حال عبور از خط روند نزولی خود نیز هست. درصورتی‌که BTC بتواند با کندل تائید بالای خط روند نزولی کوتاه‌مدتی خود معامله شود می‌توان انتظار داشت روند قیمت در مرحله اول تا محدوده ۴۷۰۰۰ دلار صعود کند. شکست خط روند نوسان‌گرنمای RSI در تایم فریم ۱ ساعت نیز می‌تواند احتمال این صعود را افزایش دهد، چراکه رسیدن اندیکاتور RSI به محدوده‌های بالای ۵۰ خود نشان از ایجاد مومنتوم حرکتی مثبت در جهت صعود است که با شکست خط روند نزولی در این‌شاخص، شاهد افزایش مومنتوم صعودی نیز هستیم.

همچنین در تایم فریم یک ساعته با توجه به الگو سر و شانه معکوس (تصویر بالا) و شکست خط روند نزولی (تصویر پایین) می‌توان انتظار یک حرکت صعودی را داشت که مقاومت‌ ۴۷۰۰۰ مهم‌ترین مانع بر سر این حرکت صعودی است.

آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال؛ بخش اول: آشنایی با مفاهیم

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم یک ساعتهنمودار قیمت بیت کوین تایم‌فریم یک ساعت

همچنین اگر مومنتوم ایجادشده به خریداران برای شکست ناحیه ۴۷۰۰۰ دلار کمک کند انتظار می‌رود بیت کوین با پولبک به این ناحیه بتواند خود را به ناحیه ۴۹۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار نیز برساند. در غیر این صورت، یعنی با ایجاد فشار فروش دوباره در ناحیه ۴۷ هزار دلار انتظار می‌رود بیت کوین بار دیگر یک کاهش قیمت حداقل تا ناحیه ۴۴۰۰۰ دلار را تجربه کند.

از نظر تکنیکالی اغلب ریزش‌های پرشتاب که در مدت‌زمان بسیار کم فاصله قیمتی بسیاری را طی می‌کنند نمی‌توانند نشانگر کل یک سیکل اصلاحی باشند و اغلب یک جز از اصلاح بزرگ هستند. ازاین‌رو شکل‌گیری یک ریزش شارپ و پرشتاب در نمودار قیمتی بیتکوین یک هشدار جدی است که امکان دارد ریزش ۷ سپتامبر یک جز از یک سیکل اصلاحی بزرگ‌تر باشد. لذا در وهله اول می‌توان احتمال داد هر صعودی در بیت کوین صرفاً یک اصلاح صعودی برای گام پرشتاب نزولی است و بعد از این اصلاح صعودی، ممکن است شاهد یک کاهش قیمت دیگر باشیم. بنابراین درصورتی‌ که بیت کوین بتواند مقاومت‌ ۴۷۰۰۰ دلار را رد کند حدفاصل نواحی فیبوناچی اصلاحی 0.618 و 0.718 ( به ترتیب قیمت‌های ۴۹،۰۵۴ دلار و ۵۰،۷۳۴ دلار) مقاومت‌های مهمی بر سر رشد بیت کوین خواهند بود.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعتهنمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعت

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم

وضعیت اتریوم نیز بسیار مشابه وضعیت بیت کوین است. اتریوم به دنبال ریزش Bitcoin ریزش قیمت پر‌شتابی را تجربه کرد که در زمان بسیار کمی کاهش قیمت زیادی را در نمودار ETH ایجاد نمود. با این‌ حال ناحیه حمایتی ۳۱۰۰ دلار فعلاً مانع از سقوط بیشتر دومین رمز‌ ارز بازار شده است. اما تلاش خریداران برای بازپس‌گیری سطوح قیمتی بالاتر در ناحیه قیمتی ۳۵۰۰ دلار متوقف شد و با ایجاد فشار فروش در این ناحیه، این محدوده به مهم‌ترین مقاومت بر سر راه اتریوم تبدیل‌شده است که در تصویر زیر قابل‌مشاهده است.

نمودار قیمت اتریوم تایم‌فریم ۴ ساعتهنمودار قیمت اتریوم تایم‌فریم ۴ ساعت

در تایم‌فریم ۱ ساعته نمودار قیمت اتریوم نیز همانند بیت کوین با رسیدن به ناحیه حمایتی فشار خرید خوبی ایجادشده است. در این تایم فریم اتریوم توانسته است خود را به بالای خط روند نزولی کوتاه‌مدت برساند. درصورتی‌که اتریوم بتواند از ناحیه مقاومتی ۳،۳۳۱ دلار که مصادف با میانگین متحرک نمایی ۵۰ در تایم فریم یک‌ساعته است عبور کند و همچنین در صورت شکست خط روند نزولی شاخص RSI، می‌شود احتمال داد که اتریوم نیز خود را به ناحیه ۳۵۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ در تایم‌فریم ۱ ساعته برساند.

نمودار قیمت اتریوم تایم‌فریم یک ساعتهنمودار قیمت اتریوم تایم‌فریم یک ساعت

پیش‌بینی شما از روند قیمت بیت کوین و اتریوم در کوتاه مدت چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()